Obsah
STRATEGIE VZDĚLÁVACÍ POLITIKY ČR DO ROKU 2030+
Strategie 2030+ je klíčový dokument pro rozvoj vzdělávací soustavy České republiky v dekádě 2020 – 2030+. Cílem je modernizovat vzdělávací systém Česka v oblasti regionálního školství, zájmového a neformálního vzdělávání a celoživotního učení, připravit ho na nové výzvy a zároveň řešit problémy, které v českém školství přetrvávají.
27.09.2023
NOVÝ PROJEKT MŠMT ZLEPŠÍ VYUŽÍVÁNÍ DAT VE VZDĚLÁVÁNÍ
MŠMT zahájilo projekt Datově-analytická podpora pro hodnocení a řízení vzdělávací soustavy ČR, jehož cílem je zpřehlednit a zefektivnit využívání dat v oblasti vzdělávání tak, aby docházelo k cílenější podpoře škol, žáků i učitelů.
29.03.2022
Nové kvalifikační studium pro ředitele
Nové kvalifikační studium pro ředitele Každá škola potřebuje lídra. Naučte se pomáhat žákům a učitelům růst.
09.12.2021
Tematická zpráva – Společné znaky vzdělávání v úspěšných základních školách
Národní i mezinárodní šetření, která se zaměřují na hodnocení výsledků ve vzdělávání, ukazují na existenci významných rozdílů mezi českými školami. Tato skutečnost tak přirozeně motivuje zájem o hledání faktorů, které by mohly charakterizovat úspěšné školy.
24.01.2025
Gratulujeme Mgr. Jolaně Pulkrábkové, kterou Pardubický kraj ocenil jako učitelku roku 2024
Gratulujeme Mgr. Jolaně Pulkrábkové, kterou Pardubický kraj ocenil jako učitelku roku 2024.
23.01.2025
Týden pro wellbeing ve škole 4.–11. února 2025
Protože chceme školy, kde se všichni cítí dobře, navazují funkční a podpůrné vztahy a mohou naplno rozvinout svůj potenciál. Více o tématu wellbeingu na školách naleznete na stránkách projektu. wellbeingveskole.cz
24.10.2024
Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ČR ukazuje, jak na to
Snídaňové kluby se staly nedílnou součástí českých škol a jejich přínos je stále zřetelnější.
24.01.2025
Gratulujeme Mgr. Jolaně Pulkrábkové, kterou Pardubický kraj ocenil jako učitelku roku 2024
Gratulujeme Mgr. Jolaně Pulkrábkové, kterou Pardubický kraj ocenil jako učitelku roku 2024.
23.01.2025
Týden pro wellbeing ve škole 4.–11. února 2025
Protože chceme školy, kde se všichni cítí dobře, navazují funkční a podpůrné vztahy a mohou naplno rozvinout svůj potenciál. Více o tématu wellbeingu na školách naleznete na stránkách projektu. wellbeingveskole.cz
24.10.2024
Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ČR ukazuje, jak na to
Snídaňové kluby se staly nedílnou součástí českých škol a jejich přínos je stále zřetelnější.
24.01.2025
Gratulujeme Mgr. Jolaně Pulkrábkové, kterou Pardubický kraj ocenil jako učitelku roku 2024
Gratulujeme Mgr. Jolaně Pulkrábkové, kterou Pardubický kraj ocenil jako učitelku roku 2024.
23.01.2025
Týden pro wellbeing ve škole 4.–11. února 2025
Protože chceme školy, kde se všichni cítí dobře, navazují funkční a podpůrné vztahy a mohou naplno rozvinout svůj potenciál. Více o tématu wellbeingu na školách naleznete na stránkách projektu. wellbeingveskole.cz
24.10.2024
Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ČR ukazuje, jak na to
Snídaňové kluby se staly nedílnou součástí českých škol a jejich přínos je stále zřetelnější.
STRATEGIE VZDĚLÁVACÍ POLITIKY ČR DO ROKU 2030+
Proč nová strategie?
S končící účinností Strategie vzdělávací vzdělávací politiky ČR do roku 2020 je nutné připravit nový kontinuálně navazující dokument, který bude definovat priority, cíle a opatření vzdělávací politiky a vzdělávacího systému v dalším období. Proto MŠMT na konci roku 2018 zahájilo přípravu nové Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+ (“Strategie 2030+”).
Základní informace o přípravě Strategie 2030+
V lednu 2019 ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga ustanovil osmičlenou expertní skupinu pod vedením zkušeného akademika prof. Arnošta Veselého (více o skupině a jejích členech níže). Úkolem expertů byla příprava výchozího dokumentu Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+, který má definovat vizi, priority a cíle vzdělávací politiky v období přesahujícím horizont roku 2030. V listopadu roku 2019 představila skupina materiál na veřejné konferenci k HSVP2030+ a v průběhu listopadu a prosince je možné zasílat své podněty a připomínky k tomuto dokumentu.
Po dokončení projednávání dokumentu Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+ budou zahájeny práce na formulacích jednotlivých opatření vedoucích k naplnění vytyčených cílů, a to v podobě tvorby konkrétního implementačního plánu a nastavení řízení naplňování Strategie 2030+. I v této fázi přípravy Strategie 2030+ je plánována série diskuzí s odbornou i širokou veřejností tak, aby byly zohledněny podněty co možná nejvíce zainteresovaných aktérů. Celkové dokončení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ je plánováno na jaře 2020, přičemž přibližně v polovině tohoto roku je pak možné očekávat schválení vládou ČR.
Více informací naleznete ZDE
Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
Podněty k návrhu testu Strategie 2030+ a implementačních karet
Prezentace Strategie 2030
Prezentace KO inovace oborové soustavy
Prezentace nerovnosti
Prezentace podpora a řízení škol
Prezentace předškolní vzdělávání
Prezentace RVP