Obsah
Co jsou to pilotní aktivity?
jedná se o vzdělávací aktivity z území, které se vážou na povinná opatření v projektu MAP.
v každé oblasti bude objeven jeden místní školitel - lídr tedy školitel na oblast inkluze, školitel na čtenářskou matematickou gramotnost a školitel na opatření proti školnímu neúspěchu z řad pracovníků vzdělávacích zařízení v ORP Chrudim.
Jedná se vždy o odborníka, který se již aktivně problematikou zabývá a má zájem orietovat příslušným směrem i ostatní kolegy formou odborného vedení, konzultací a sdílení dobré praxe. Identifikace a podpora těchto lídrů v území zajistí rostoucí kvalitu vzdělávání.
Inkluze v praxi
Úspěch konkrétního dítěte nebo žáka může být dosažen tím, že učitelé/lídři věří, že úspěch či selhání dětí a žáků závisí také na tom, co učitelé/lídři dělají nebo naopak nedělají. Ukazuje se, že teprve konfrontace s někým, kdo ke stejnému problému přistupuje výrazně odlišně, může vyvolat impuls pro změnu. Kvalitní předškolní i základní vzdělávání je odrazovým můstkem pro další osobní rozvoj jednotlivce, proto se MAP zabývá aktivitami, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí všech dětí, tedy k rozvoji schopností a dovedností, které dětem umožní být v životě úspěšné.
Čtenářská a matematická gramotnost
Úspěch konkrétního dítěte nebo žáka je výrazně podpořen pokud je dostatečně rozvíjena čtenářská a matematická gramotnost napříč vzdělávacími oblastmi a obory. Pojmem gramotnost je myšlena situace, kdy žák umí získané informace uplatnit v praxi a pedagog dokáže posoudit míru tohoto uplatnění. K tomu je nezbytná spolupráce vzdělávacích zařízení, rodičů a ostatních partnerů. Především partnerství mezi rodinou a školou významně přispívá k přirozenému vzdělávání obou zapojených skupin. Mezi nové metody rozvoje gramotnosti patří například: splývavé čtení, matematika prof. Hejného (vyučování orientované na tvorbu schémat), rodič v roli externího experta nebo Khanova akademie - využítí digitálních technologií ve výuce.
Opatření proti školnímu neúspěchu
Smyslem vzdělávání dítěte nebo žáka je trvalý rozvoj jeho poteciálu. K tomu je nezbytná nejen odborná podpora, ale i pozitivní postoje dítěte, žáka i jeho nejbližšího okolí ke vzdělávání a zároveň dobré klima ve třídách a školách. Kultura učení a myšlenky o ní umožnují využít významné rezervy, které české školství má. Především v budování sebedůvěry a vzájemného respektu mezi rodiči a pedagogy, vidíme příležitost k nalezení cesty jak efektivně podporovat každé dítě, každého žáka ve třídě, každou budoucí osobnost.
20.06.2022
Informace pro rodiče - online kurz bezpečnost v oline světě
Online kurz jak se správně a bezpečně chovat v online světě - od Jirky Krále a Avast Foundation
09.09.2017
Informace pro rodiče - opatření proti školnímu neúspěchu
úvod a vysvětlení záměru pilotní aktivity
09.09.2017
Informace pro rodiče - čtenářská a matematická gramotnost
úvod a vysvětlení záměru pilotní aktivity
09.09.2017
pokračování pilotních aktivit Inkluze v praxi, Čtenářská a matematická gramotnost a Opratření proti školnímu neúspěchu. Přesné termíny budou vždy včas zveřejněny v kalendáři.
11.05.2017
Workshop "Příčiny školní neúspěšnosti žáků"
Dne 25. dubna 2017 proběhl v Chrudimi pod vedením PaedDr. Bc. Jiřího Knolla, ředitele pedagogicko-psychologické poradny Pardubice, workshop na téma "Příčiny školní neúspěšnosti žáků".
09.05.2017
Pilotní aktivita Nepochopitelná geologie aneb Učíme se číst v kamenech
3. května proběhla autobusová exkurze na téma Nepochopitelná geologie aneb Učíme se číst v kamenech.
20.04.2017
Vzdělávací pilotní aktivita Inkluze v praxi
Vzdělávací pilotní aktivita na téma Inkluze v praxi při Místním akčním plánu rozvoje vzdělávání v ORP Chrudim.