Obsah

Dětem na prvním stupni domácí úkoly neprospívají, říkají vědci.

Typ: ostatní
domácí úkolyStudie ukazují, že domácí úkoly jsou sice prospěšné, ale až od určitého věku.Dětem na prvním stupni by se podle vědců z Dukeovy univerzity v Severní Karolíně neměly zadávat vůbec.

Dětem na prvním stupni by se podle vědců z Dukeovy univerzity v Severní Karolíně neměly zadávat vůbec.

V současné době je společnost ve Spojených státech vtažena do učení pod velkým tlakem, které začíná už domácími úkoly zadávanými v mateřské škole. Domácí úkoly v mnoha domácnostech ovládají volný čas, který dětem zbývá po příchodu ze školy, a proto bývají označovány za novou rodinnou večeři 21. století. Přetažené děti pod tíhou úkolů naříkají a hroutí se. Rozčilení rodiče je přemlouvají a naléhají, aby se práci do školy věnovaly dál. Tyto rodinné boje často končí v slzách, výhrůžkách a rodičích tajně dokončujících úkoly svých dětí.

Rodiče se s večerními bitkami smiřují, protože chtějí pro své děti to nejlepší. Ale na druhou stranu – pravý opak se zdá být pravdou. Komplexní souhrn 180 výzkumných studií provedených psychologem a neurologem Harrisem Cooperem, působícím na Dukeově univerzitě v Severní Karolíně, ukazuje, že přínosy do-mácích úkolů jsou vysoce podmíněny věkem: středoškolákům jsou ku prospěchu, pokud na nich večer pracují méně než dvě hodiny, žákům druhého stupně základní školy poskytují drobnou studijní vzpruhu, u dětí na 1. stupni je lepší s domácími úkoly počkat.

Čtěte více zde: http://www.rodicevitani.cz/pro-rodice/detem-na-prvnim-stupni-domaci-ukoly-neprospivaji-rikaji-vedci/

 


Vytvořeno: 8. 3. 2017
Poslední aktualizace: 18. 3. 2017 03:53
Autor: Správce Webu