Obsah
Jak na hodnocení za první pololetí 20/21 | SYPO | #77
První pololetí letošního školního roku probíhalo úplně jinak, než jsme zvyklí. Před školami je nelehký úkol hodnocení činnosti žáků, při kterém mají podle pokynů MŠMT zásadně přihlédnout k průběhu školního roku a k vysokému podílu online výuky. Jak to však konkrétně udělat? Jak hodnotit, pokud nemáte dostatek podkladů? Co vše zahrnout do hodnocení žáků? Jak zapojit do hodnocení žáky a rodiče? Kterým způsobem vlastně hodnotit – klasifikací, slovně nebo kombinací obou metod? Na co si dát pozor a co by mohlo fungovat?
Inspirujte se v našem webináři, v němž vám tři ředitelé škol ukážou, jak hodnocení ve svých školách řeší oni. Mimo jiné se shodují na tom, že neexistuje jeden zaručený návod a že současná situace představuje velkou příležitost pro jakousi inventuru v hodnocení. Ředitelům, učitelům, ale i žákům a rodičům dává možnost přemýšlet o významu hodnocení a jeho smyslu pro všechny zúčastněné.
Své zkušenosti ve webináři sdílí:
- Karel Derfl, ředitel menší vesnické školy ZŠ a MŠ Chraštice, předseda sdružení Trvalá obnova školy, které pomáhá zapojeným ředitelům, aby se necítili ve svém snažení osamoceni, dále je průvodcem programu Ředitel naživo.
- Pavel Škramlík, ředitel Sportovní soukromé základní školy v Litvínově, zároveň mentor a kouč a spolupracovník Akademie Libchavy.
- Petr Jíša, ředitel větší základní školy Vorlina ve Vlašimi a spolupracovník NPI v projektu SYPO, kde se podílí na tvorbě modelu podpory ředitelů.
Důležitému tématu hodnocení se budeme určitě věnovat i v budoucnu.
Další dokumenty:
Smysluplné hodnocení, realizováno pedagogy ZŠ A MŠ CHRAŠTICE 2019/2020 https://www.projektsypo.cz/dokumenty/...
SSZŠ Litvínov - ukázky sumativního hodnocení https://www.projektsypo.cz/dokumenty/...
Doporučení pro školy k hodnocení na vysvědčení za 1. pololetí 2020/2021 https://www.edu.cz/wp-content/uploads...
Doporučení Učitelské platformy Slovní zpětná vazba nejen na vysvědčení https://www.ucitelskaplatforma.cz/wp-...
Učíme nanečisto - Pro ředitele: Jak na smysluplné hodnocení - K. Derfl https://youtu.be/tKj75wwjEAw
Obsah:
00:00 Úvod
02:30 Co je vůbec smyslem hodnocení žáků?
06:00 Sebehodnocení žáků
08:00 Kompatibilita v hodnocení učitelů napříč celou školou
11:30 Spolupráce s rodiči
14:00 Slovní hodnocení a jeho rizika
21:00 Hodnocení v podobě kritérií znalosti a dovednosti
22:40 Sumativní hodnocení žáků
25:50 Sebehodnocení žáků skrze dotazníky
28:20 Jak vypadalo vysvědčení v loňském roce
30:20 Hodnocení chování žáka
Poslední aktualizace: 15. 1. 2021 21:49