Obsah

Jak na hodnocení za první pololetí 20/21 | SYPO | #77

Typ: ostatní
Jak na hodnocení za první pololetí 20/21 | SYPO | #77 1Jak na hodnocení za první pololetí 20/21 | SYPO | #77

První pololetí letošního školního roku probíhalo úplně jinak, než jsme zvyklí. Před školami je nelehký úkol hodnocení činnosti žáků, při kterém mají podle pokynů MŠMT zásadně přihlédnout k průběhu školního roku a k vysokému podílu online výuky. Jak to však konkrétně udělat? Jak hodnotit, pokud nemáte dostatek podkladů? Co vše zahrnout do hodnocení žáků? Jak zapojit do hodnocení žáky a rodiče? Kterým způsobem vlastně hodnotit – klasifikací, slovně nebo kombinací obou metod? Na co si dát pozor a co by mohlo fungovat?

Inspirujte se v našem webináři, v němž vám tři ředitelé škol ukážou, jak hodnocení ve svých školách řeší oni. Mimo jiné se shodují na tom, že neexistuje jeden zaručený návod a že současná situace představuje velkou příležitost pro jakousi inventuru v hodnocení. Ředitelům, učitelům, ale i žákům a rodičům dává možnost přemýšlet o významu hodnocení a jeho smyslu pro všechny zúčastněné.

Své zkušenosti ve webináři sdílí:

- Karel Derfl, ředitel menší vesnické školy ZŠ a MŠ Chraštice, předseda sdružení Trvalá obnova školy, které pomáhá zapojeným ředitelům, aby se necítili ve svém snažení osamoceni, dále je průvodcem programu Ředitel naživo.

- Pavel Škramlík, ředitel Sportovní soukromé základní školy v Litvínově, zároveň mentor a kouč a spolupracovník Akademie Libchavy.

- Petr Jíša, ředitel větší základní školy Vorlina ve Vlašimi a spolupracovník NPI v projektu SYPO, kde se podílí na tvorbě modelu podpory ředitelů.

 

Důležitému tématu hodnocení se budeme určitě věnovat i v budoucnu.

 

Další dokumenty:

Smysluplné hodnocení, realizováno pedagogy ZŠ A MŠ CHRAŠTICE 2019/2020 https://www.projektsypo.cz/dokumenty/...

SSZŠ Litvínov - ukázky sumativního hodnocení https://www.projektsypo.cz/dokumenty/...

Doporučení pro školy k hodnocení na vysvědčení za 1. pololetí 2020/2021 https://www.edu.cz/wp-content/uploads...

Doporučení Učitelské platformy Slovní zpětná vazba nejen na vysvědčení https://www.ucitelskaplatforma.cz/wp-...

Učíme nanečisto - Pro ředitele: Jak na smysluplné hodnocení - K. Derfl https://youtu.be/tKj75wwjEAw

 

Obsah:

00:00 Úvod

02:30 Co je vůbec smyslem hodnocení žáků?

06:00 Sebehodnocení žáků

08:00 Kompatibilita v hodnocení učitelů napříč celou školou

11:30 Spolupráce s rodiči

14:00 Slovní hodnocení a jeho rizika

21:00 Hodnocení v podobě kritérií znalosti a dovednosti

22:40 Sumativní hodnocení žáků

25:50 Sebehodnocení žáků skrze dotazníky

28:20 Jak vypadalo vysvědčení v loňském roce

30:20 Hodnocení chování žáka

 

 


Vytvořeno: 15. 1. 2021
Poslední aktualizace: 15. 1. 2021 21:49
Autor: M K