Obsah

Audit vzdělávacího systému

Typ: ostatní
Audit vzdělávacího systému 1 Audit vzdělávacího systému v ČR vydává EDUin od roku 2014.

Jde o komplexní zhodnocení stavu vzdělávacího systému, trendů ve vzdělávací politice a tendencí, jež tuto oblast ovlivňují. Pracuje s dostupnými daty a analýzami, na jejichž základě staví své “tělo” v podobě SWOT analýzy. Tu vždy doplňuje kapitola přehled událostí předchozího roku a kapitola upozorňující na hlavní témata roku následujícího s doporučeními pro řízení vzdělávacího systému. Audit je připravován odborným týmem EDUin a nezávisle oponován. Mezi oponenty jsou zástupci školské, akademické i politické sféry a zástupci businessu.

Proč Audit vzdělávacího systému?

Dle makroekonomických studií je vzdělávání vysoce výhodnou investicí jak pro jednotlivce, tak pro společnost. Česká republika si tento fakt přiznává pomalu. Investice do vzdělávacího systému sice rostou, nicméně v mezinárodním srovnání je ČR stále mezi zeměmi s nejnižším objemem prostředků plynoucích do vzdělávání v poměru k HDP. Investice, platy učitelů, jejich příprava a profesní růst, cíle a obsah vzdělávání, pedagogické přístupy, strategie a metody učení, struktura vzdělávacího systému, technologie měnící způsob vzdělávání, distribuce vzdělání podle sociálního a ekonomického rozvrstvení společnosti, měnící se nároky pracovního trhu v závislosti na digitalizaci a automatizaci ekonomické produkce, nebo například změny ve způsobu rodinného života a proměňující se dětství, vysoká míra nepředvídatelnosti dalšího vývoje, to vše jsou vnitřní a vnější faktory, které se promítají do složité diskuse o vzdělávání.

 

Více informací naleznete ZDE


Vytvořeno: 17. 2. 2020
Poslední aktualizace: 17. 2. 2020 8:21
Autor: