Obsah

ČŠI - Společné znaky vzdělávání v úspěšných záladních školách

Typ: ostatní
ČŠI - Společné znaky vzdělávání v úspěšných záladních školách 1 ČŠI - Společné znaky vzdělávání v úspěšných záladních školách

Na podobu pedagogického vedení školy má významný vliv délka působení ředitele školy ve funkci. Také pedagogické vedení školy založené na spolupráci je utvářeno v delším časovém horizontu, na což má stabilita prostředí příznivý vliv.37

§ Pedagogické vedení školy, které je silně spojené pouze s osobou ředitele, utváří přirozenou hrozbu ztráty kontinuity žádoucího směřování školy v případě jeho odchodu z funkce. Taková situace byla zaznamenána na jedné z navštívených škol [škola K], jejíž další směřování se stalo nejasným. Silně rozvinuté pedagogické vedení školy založené na spolupráci aktérů může být v tomto ohledu vhodnou alternativou a zárukou stability38, potenciálně však může také utvářet konflikt mezi pedagogickým vedením školy ředitelem na jedné straně a učiteli na straně druhé.39

§ Pro utváření pedagogického vedení školy založeného na spolupráci je důležitá personální politika školy, a to včetně schopnosti minimalizovat počet aktérů nerespektujících hodnoty fungování školy.40 Zároveň je však potřeba vyvarovat se eticky nevhodného chování, jako je například klientelismus a nepotismus.“

 

více - viz příloha: TZ_Spolecne_znaky_vzdelavani_v_uspesnych_ZS


Příloha

Vytvořeno: 10. 2. 2022
Poslední aktualizace: 10. 2. 2022 10:51
Autor: