15.3. 2017 proběhlo v Chrudimi 3. setkání Řídicího výboru MAP
Prezentace ke stažení zde: Prezentace ze 3.setkání ŘV MAP
Zprávy
MŠMT zahájilo pilotáž středního článku podpory | edu.cz
celý text
ostatní | 25. 1. 2021 | Autor: M K
ostatní | 7. 12. 2020 | Autor: M K
Nejde o 50 odstínů šedi , ale naopak dostat se z šedi ven a zkusit splnit 50 výzev pro děti do 12 let.
Mnohé z nich můžeme dokázat i dnes. I v prosinci můžeme třeba vylézt na kopec nebo sestavit krmítko pro ptáky.
Moc pěkná inspirace Ekocentra Huslík.
celý text
ostatní | 7. 12. 2020 | Autor: M K
i vaše staré železo může ještě sloužit ...
celý text
ostatní | 30. 11. 2020 | Autor: M K
“Stát nemá mít monopol na vzdělávání,” říká Michaela Řeřichová, která se angažuje v hnutí Svoboda učení. “Svobodné školy jako jsou třeba Sudbury školy jsou pro mě nádherným modelem funkční organizace společnosti. Je to samosprávná komunita na principech přímé demokracie.
celý text
ostatní | 26. 11. 2020 | Autor: M K
Řídicí orgán OP VVV informuje příjemce o zveřejnění dokumentů k řešení problémů při realizaci projektů OP VVV vzniklých v souvislosti se šířením koronaviru a vyhlášením nouzového stavu. PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME.
celý text
ostatní | 20. 10. 2020 | Autor: M K
Jak pomáhá ochrana obličeje zastavit šíření epidemie? Lépe, než by se na první pohled zdálo. Lidé totiž často zapomínají na to, jak se ochrana v rámci mezilidských interakcí násobí. V interaktivní prezentaci si vyzkoušejte, proč záleží na tom, kolik lidí nosí roušky a respirátory, i na jejich účinnosti.
celý text
ostatní | 29. 9. 2020 | Autor: M K
EMA je katalog otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů
a reputační systém v jednom. Sdružuje informace o digitálních vzdělávacích zdrojích (DVZ) s veřejnou/otevřenou licencí, které jsou uloženy na různých portálech a webech, a umožňuje v nich snadno vyhledávat z jednoho místa. Sbírá od uživatelů názory,komentáře a hodnocení DVZ. Pomáhá kvalitním DVZ získat dobrou reputaci a učitelům usnadňuje výběr.
celý text
ostatní | 8. 9. 2020 | Autor: M K
Obsah přijímacích zkoušek na SŠ by se podle ministra školství Roberta Plagy (ANO) měl změnit. Současné testování podle něj neodpovídá tomu, co a jak se učí děti v moderních školách, podoba zkoušek podle něj nutí rodiče ke vzdělávání potomků v placených kurzech. Ministr proto chce otevřít debatu o možných úpravách - pro zlepšení vzdělávacího systému je proměna podoby zkoušek důležitější než diskuse o počtu pokusů na testy, řekl.
celý text
ostatní | 30. 6. 2020 | Autor: M K
NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 14
celý text
ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
SKAV, z. s., byl iniciátorem Memoranda o Partnerství pro vzdělávání 2030+, které 19. 6. 2020 podepsalo sedm významných platforem ve vzdělávání.
celý text
ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020
celý text
ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 13
celý text
ostatní | 15. 6. 2020 | Autor: M K
ZDARMA-pozvánka na ONLINE seminář/workshop: Sociálně znevýhodnění a offline žáci - "NÁPADNÍK", jak může škola pomoci, když "něco" nefunguje, 23. 6. 2020 (12:00-14:00)
celý text
ostatní | 15. 6. 2020 | Autor: M K
O formativním hodnocení se hodně mluví a píše, co ale vlastně znamená? Spustili jsme k tématu několik aktivit.
celý text
ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
Také v tomto vydání se věnujeme hodnocení žáků v 2. pololetí tohoto školního roku, ke kterému přinášíme komentovanou vyhlášku MŠMT a webinář vč. rozhovoru z pedagogické praxe. Zajímat Vás může upoutávka na online kurz ke kyberšikaně a vracíme se také k tématu školních družin a zájmového vzdělávání v době epidemie.
Tradičně nechybí ani rubrika ke společnému vzdělávání, aktuální nabídka webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden.
celý text
ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
ostatní | 28. 5. 2020 | Autor: M K
V souvislosti s ukončováním školního roku se opět vracíme k tématu hodnocení žáků: přinášíme stanovisko MŠMT, zkušenosti z praxe a také přehled článků a metodik věnovaných formativnímu hodnocení, které jsme v našich Speciálech dosud uveřejnili.
Pozornost tentokrát věnujeme také zájmovému a neformálnímu vzdělávání a prezentujeme zkušenosti a aktivity školních družin a školních klubů, středisek volného času a DDM.
Tradičně přinášíme rubriku ke společnému vzdělávání, aktuální nabídku webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden.
celý text
ostatní | 28. 5. 2020 | Autor: M K
Publikujeme text Martina Ťopka, který shrnuje obavy z toho, jakým způsobem bude možné kombinovat distanční a prezenční formu výuky po částečném znovuotevření škol. Text vyšel 23. dubna na zpravodajském webu iHNed.cz.
celý text
ostatní | 2. 5. 2020 | Autor: M K
ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Tuto otázku nám velmi erudovaně a komplexně zodpověděla ředitelka mateřské školy na Praze 10.
celý text
ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Současná krize v souvislosti s pandemií koronaviru dopadá na řadu občanů Česka, na ty sociálně slabé obzvlášť.
celý text
ostatní | 23. 4. 2020 | Autor: M K
Finsko je na světové špičce ve vzdělávání. Jeho školský systém obdivuje celý svět. Točí se o něm dokumentární filmy, o jeho výsledcích se diskutuje na odborných konferencích. K Finsku, které nemá tak štědré finanční zdroje jako ostatní skandinávské země, vzhlížejí i progresivnější kritici českého vzdělávacího systému. Zásadní asi je, že finský školský zázrak způsobili sami učitelé a ředitelé tamních škol – politici jim k tomu „jenom“ poskytli zázemí tím, že neškodili.
celý text
ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
Jak udělat školy takové, aby v nich děti výuka bavila a zároveň z nich vycházely co nejlépe připravené pro život? Základem jsou kvalitní učitelé. A třeba i takoví, kteří nevystudovali pedagogickou fakultu. Zaměřila se na ně organizace Učitel naživo, která na učitelskou profesi připravuje ty, kteří se sice věnují jinému oboru, ale v učitelství vidí svoji budoucnost. Velký prostor při jejich povinném vzdělávání dostávají i digitální technologie.
celý text
ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
V 70 českých základních školách studuje nadpoloviční většina romských žáků, na 13 z nich je podíl dokonce vyšší než 90 procent.
celý text
ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
Lidé se o výchovu dost zajímají. Ale spíš jenom teoreticky. Praxe tomu podle doktorky Lidmily Pekařové úplně neodpovídá.
„Projev vůči dětem bývá uspěchaný. Dominuje namyšlenost dospělých. Přece dítě všemu musí rozumět stejně jako oni. A když nerozumí, zlobí se na něj, že nechápe,“ popisuje svou zkušenost.
celý text
ostatní | 18. 10. 2019 | Autor: M K
Děti přemítají o významu antikoncepce, používání kondomu, menstruačním cyklu žen nebo prevenci proti pohlavním chorobám. Sexuální výchova byla na školách léta tabu, někteří ministři o její výuce nechtěli slyšet a dodnes se neučí ideálně. „Nejméně třetina pedagogů není k výuce sexuální výchovy vhodná,“ říká sexuolog Radim Uzel.
celý text
ostatní | 18. 10. 2019 | Autor: M K
Muzeum loutkářských kultur v Chrudimi otevře pro své návštěvníky 18. října 2019 novou výstavu nazvanou Natrach Ditrach.
celý text
ostatní | 13. 10. 2019 | Autor: M K