Obsah

15.3. 2017 proběhlo v Chrudimi 3. setkání Řídicího výboru MAP

Prezentace ke stažení zde: Prezentace ze 3.setkání ŘV MAP

Zprávy

první předchozí
ze 6
poslední

Obsah přijímaček na střední by se měl podle ministra změnit. Chystá se i nový předmět 1

Obsah přijímaček na střední by se měl podle ministra změnit. Chystá se i nový předmět

Obsah přijímacích zkoušek na SŠ by se podle ministra školství Roberta Plagy (ANO) měl změnit. Současné testování podle něj neodpovídá tomu, co a jak se učí děti v moderních školách, podoba zkoušek podle něj nutí rodiče ke vzdělávání potomků v placených kurzech. Ministr proto chce otevřít debatu o možných úpravách - pro zlepšení vzdělávacího systému je proměna podoby zkoušek důležitější než diskuse o počtu pokusů na testy, řekl. celý text

ostatní | 30. 6. 2020 | Autor: M K
1

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 14

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 14 celý text

ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ 1

Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+

SKAV, z. s., byl iniciátorem Memoranda o Partnerství pro vzdělávání 2030+, které 19. 6. 2020 podepsalo sedm významných platforem ve vzdělávání. celý text

ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020 1

Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020

Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020 celý text

ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
1

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 13

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 13 celý text

ostatní | 15. 6. 2020 | Autor: M K
1

Sociálně znevýhodnění a offline žáci – "NÁPADNÍK", jak může škola pomoci, když "něco" nefunguje

ZDARMA-pozvánka na ONLINE seminář/workshop: Sociálně znevýhodnění a offline žáci - "NÁPADNÍK", jak může škola pomoci, když "něco" nefunguje, 23. 6. 2020 (12:00-14:00) celý text

ostatní | 15. 6. 2020 | Autor: M K
Formativní hodnocení 1

Formativní hodnocení

O formativním hodnocení se hodně mluví a píše, co ale vlastně znamená? Spustili jsme k tématu několik aktivit. celý text

ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
1

Informace z projektu PPUČ

Informace z projektu PPUČ celý text

ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
1

12. číslo Speciálu pro podporu výuky na dálku

Také v tomto vydání se věnujeme hodnocení žáků v 2. pololetí tohoto školního roku, ke kterému přinášíme komentovanou vyhlášku MŠMT a webinář vč. rozhovoru z pedagogické praxe. Zajímat Vás může upoutávka na online kurz ke kyberšikaně a vracíme se také k tématu školních družin a zájmového vzdělávání v době epidemie.

Tradičně nechybí ani rubrika ke společnému vzdělávání, aktuální nabídka webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden. celý text

ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
Novinky ze šablon 01/2020 1

Novinky ze šablon 01/2020

Novinky ze šablon 01/2020 celý text

ostatní | 28. 5. 2020 | Autor: M K
1

Speciál č.11 na podporu výuky na dálku

V souvislosti s ukončováním školního roku se opět vracíme k tématu hodnocení žáků: přinášíme stanovisko MŠMT, zkušenosti z praxe a také přehled článků a metodik věnovaných formativnímu hodnocení, které jsme v našich Speciálech dosud uveřejnili.

Pozornost tentokrát věnujeme také zájmovému a neformálnímu vzdělávání a prezentujeme zkušenosti a aktivity školních družin a školních klubů, středisek volného času a DDM.

Tradičně přinášíme rubriku ke společnému vzdělávání, aktuální nabídku webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden. celý text

ostatní | 28. 5. 2020 | Autor: M K
iHNed.cz: Po otevření škol vydržím nejdéle tři dny, pak už budu v jiném zařízení, než je škola, říká učitelka 1

iHNed.cz: Po otevření škol vydržím nejdéle tři dny, pak už budu v jiném zařízení, než je škola, říká učitelka

Publikujeme text Martina Ťopka, který shrnuje obavy z toho, jakým způsobem bude možné kombinovat distanční a prezenční formu výuky po částečném znovuotevření škol. Text vyšel 23. dubna na zpravodajském webu iHNed.cz. celý text

ostatní | 2. 5. 2020 | Autor: M K
1

Speciál pro výuku na dálku 7

Speciál pro výuku na dálku 7 celý text

ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Proč ochranný štít místo roušky? 1

Proč ochranný štít místo roušky?

Tuto otázku nám velmi erudovaně a komplexně zodpověděla ředitelka mateřské školy na Praze 10. celý text

ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Vyhláška k hodnocení žáků MŠMT 1

Vyhláška k hodnocení žáků MŠMT

Vyhláška k hodnocení žáků. celý text

ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Šance pro Tebe žádá veřejnost o materiální podporu pro rodiny v nouzi 1

Šance pro Tebe žádá veřejnost o materiální podporu pro rodiny v nouzi

Současná krize v souvislosti s pandemií koronaviru dopadá na řadu občanů Česka, na ty sociálně slabé obzvlášť. celý text

ostatní | 23. 4. 2020 | Autor: M K
Do školy v sedmi, žádné známky a úkoly. 11 věcí, které dělají Finové jinak a líp 1

Do školy v sedmi, žádné známky a úkoly. 11 věcí, které dělají Finové jinak a líp

Finsko je na světové špičce ve vzdělávání. Jeho školský systém obdivuje celý svět. Točí se o něm dokumentární filmy, o jeho výsledcích se diskutuje na odborných konferencích. K Finsku, které nemá tak štědré finanční zdroje jako ostatní skandinávské země, vzhlížejí i progresivnější kritici českého vzdělávacího systému. Zásadní asi je, že finský školský zázrak způsobili sami učitelé a ředitelé tamních škol – politici jim k tomu „jenom“ poskytli zázemí tím, že neškodili. celý text

ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
„Peďák“ nemají, přesto budou před tabulí. Noví učitelé musí sázet i na moderní technologie 1

„Peďák“ nemají, přesto budou před tabulí. Noví učitelé musí sázet i na moderní technologie

Jak udělat školy takové, aby v nich děti výuka bavila a zároveň z nich vycházely co nejlépe připravené pro život? Základem jsou kvalitní učitelé. A třeba i takoví, kteří nevystudovali pedagogickou fakultu. Zaměřila se na ně organizace Učitel naživo, která na učitelskou profesi připravuje ty, kteří se sice věnují jinému oboru, ale v učitelství vidí svoji budoucnost. Velký prostor při jejich povinném vzdělávání dostávají i digitální technologie. celý text

ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
Co se děje, když je ve třídě pět romských dětí? Do Česka se potichu vrací segregace 1

Co se děje, když je ve třídě pět romských dětí? Do Česka se potichu vrací segregace

V 70 českých základních školách studuje nadpoloviční většina romských žáků, na 13 z nich je podíl dokonce vyšší než 90 procent. celý text

ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
Jak bylo ve škole, co jste měli k obědu? Komunikace s dětmi vázne kvůli namyšleným dospělým, říká doktorka Pekařová 1

Jak bylo ve škole, co jste měli k obědu? Komunikace s dětmi vázne kvůli namyšleným dospělým, říká doktorka Pekařová

Lidé se o výchovu dost zajímají. Ale spíš jenom teoreticky. Praxe tomu podle doktorky Lidmily Pekařové úplně neodpovídá.

„Projev vůči dětem bývá uspěchaný. Dominuje namyšlenost dospělých. Přece dítě všemu musí rozumět stejně jako oni. A když nerozumí, zlobí se na něj, že nechápe,“ popisuje svou zkušenost. celý text

ostatní | 18. 10. 2019 | Autor: M K
1

Třetina učitelů tápe v sexuální výchově. Jako pomůcky volí okurky a banány

Děti přemítají o významu antikoncepce, používání kondomu, menstruačním cyklu žen nebo prevenci proti pohlavním chorobám. Sexuální výchova byla na školách léta tabu, někteří ministři o její výuce nechtěli slyšet a dodnes se neučí ideálně. „Nejméně třetina pedagogů není k výuce sexuální výchovy vhodná,“ říká sexuolog Radim Uzel.
celý text

ostatní | 18. 10. 2019 | Autor: M K
Nová výstava představí práce absolventů DAMU 1

Nová výstava představí práce absolventů DAMU

Muzeum loutkářských kultur v Chrudimi otevře pro své návštěvníky 18. října 2019 novou výstavu nazvanou Natrach Ditrach. celý text

ostatní | 13. 10. 2019 | Autor: M K
Registrace - Veletrh Úspěch pro každého žáka 2019 2

Registrace - Veletrh Úspěch pro každého žáka 2019

Vážení realizátoři Místních akčních plánů,

rádi bychom Vás pozvali na 2. ročník VELETRHU ÚSPĚCH PRO KAŽDÉHO
ŽÁKA 2019. celý text

ostatní | 13. 10. 2019 | Autor: M K
Změny vyhlášek ke školskému zákonu od 1.9.2019 1

Změny vyhlášek ke školskému zákonu od 1.9.2019

Změny vyhlášek ke školskému zákonu od 1.9.2019 celý text

ostatní | 14. 8. 2019 | Autor: M K
Mluviti stříbro, mlčeti zlato? U žáků ve školách je to naopak, zjistili vědci 1

Mluviti stříbro, mlčeti zlato? U žáků ve školách je to naopak, zjistili vědci

Mluvený projev a argumentace během výuky vede k lepším studijním výsledkům. Tuto teorii, která dosud neměla dostatečnou oporu ve výzkumných datech, testovali vědci Masarykovy univerzity v Brně. Na více než šesti stovkách žáků potvrdili souvislost mezi argumentací a schopností lépe porozumět textu. celý text

ostatní | 14. 8. 2019 | Autor: M K
Úřady vymýšlejí, jak na rvačky školáků. Ve hře je snazší vylučování agresorů ze škol 1

Úřady vymýšlejí, jak na rvačky školáků. Ve hře je snazší vylučování agresorů ze škol

Ministerstvo školství připravuje metodiku, která má pomoci školám řešit rostoucí agresi dětí i mimo areály vzdělávacích zařízení. Rvačky školáků se totiž stávají nebezpečnou zábavou sledovanou na sociálních sítích. Podle školského ombudsmana by pomohla změna zákona, zvažuje se třeba užší spolupráce učitelů s rodiči a sociálními odbory nebo snazší vylučování agresorů. Návrh má být hotový letos v září. celý text

ostatní | 14. 8. 2019 | Autor: M K
iDNES.cz: Česko dožene Německo. S více penězi pro učitele. Nejdřív tak v roce 2100 1

iDNES.cz: Česko dožene Německo. S více penězi pro učitele. Nejdřív tak v roce 2100

Publikujeme krátké shrnutí studie IDEA, která modeluje situaci, jež ukazuje, v jakém horizontu by zvyšování kvality učitelů vedlo k navýšení HDP tak, abychom se vyrovnali sousednímu Německu. Studie je ke stažení ZDE, text vyšel na zpravodajském webu iDNES.cz. celý text

ostatní | 14. 8. 2019 | Autor: M K
Robert Plaga: Učitelé 45 tisíc měsíčně dostanou 1

Robert Plaga: Učitelé 45 tisíc měsíčně dostanou

„V systému tuzemského školství, byť jsme jej jako země v posledních dvaceti letech nepodporovali úplně tak, jak bychom měli, je celá řada velmi kvalitních lidí. Takže ano, důvěru mám,“ říká v rozhovoru pro Lidové noviny ministr školství Robert Plaga.
celý text

ostatní | 12. 8. 2019 | Autor: M K
Postoje odborné a laické veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání v kontextu obecných postojů k vnější diferenciaci 1

Postoje odborné a laické veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání v kontextu obecných postojů k vnější diferenciaci

Postoje odborné a laické veřejnosti k inkluzivnímu vzdělávání v kontextu obecných postojů k vnější diferenciaci celý text

ostatní | 12. 8. 2019 | Autor: M K
1

Zajištění kvalitního vzdělávání na venkově je jedním ze stěžejních témat místních akčních skupin

Moderní obec - rozhovor s Mgr. Evou Feyfarovou
Český venkov má nevyužitý potenciál. Přitom v horizontu dvaceti až třiceti let se očekává, že právě venkov projde významným rozvojem, který si však nelze představit bez kvalitního vzdělávání. celý text

ostatní | 29. 7. 2019 | Autor: M K
první předchozí
ze 6
poslední