Obsah

15.3. 2017 proběhlo v Chrudimi 3. setkání Řídicího výboru MAP

Prezentace ke stažení zde: Prezentace ze 3.setkání ŘV MAP

Zprávy

první předchozí
ze 7
poslední

METODIK STŘEDNÍHO ČLÁNKU PODPORY V OKRESE SVITAVY 1

METODIK STŘEDNÍHO ČLÁNKU PODPORY V OKRESE SVITAVY

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na obsazení pracovního místa odborný/á referent/ka v oddělení podpory škol v odboru vzdělávací politiky Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. celý text

ostatní | 7. 6. 2021 | Autor: M K
1

MŠMT zahájilo pilotáž středního článku podpory | edu.cz

MŠMT zahájilo pilotáž středního článku podpory | edu.cz celý text

ostatní | 25. 1. 2021 | Autor: M K
1

Těšíme se do školy

Těšíme se do školy celý text

ostatní | 7. 12. 2020 | Autor: M K
1

50 výzev: Co by měly děti zažít do 12 let

Nejde o 50 odstínů šedi , ale naopak dostat se z šedi ven a zkusit splnit 50 výzev pro děti do 12 let.

Mnohé z nich můžeme dokázat i dnes. I v prosinci můžeme třeba vylézt na kopec nebo sestavit krmítko pro ptáky.

Moc pěkná inspirace Ekocentra Huslík. celý text

ostatní | 7. 12. 2020 | Autor: M K
Daruj notebook ! 1

Daruj notebook !

i vaše staré železo může ještě sloužit ... celý text

ostatní | 30. 11. 2020 | Autor: M K
S těžko vzdělavatelnými dětmi nikdo nepracoval, jak by měl, jinak by neselhávaly, říká zastánkyně svobody v učení 1

S těžko vzdělavatelnými dětmi nikdo nepracoval, jak by měl, jinak by neselhávaly, říká zastánkyně svobody v učení

“Stát nemá mít monopol na vzdělávání,” říká Michaela Řeřichová, která se angažuje v hnutí Svoboda učení. “Svobodné školy jako jsou třeba Sudbury školy jsou pro mě nádherným modelem funkční organizace společnosti. Je to samosprávná komunita na principech přímé demokracie. celý text

ostatní | 26. 11. 2020 | Autor: M K
Aktuálně: Sdělení k realizaci projektů 1

Aktuálně: Sdělení k realizaci projektů

Řídicí orgán OP VVV informuje příjemce o zveřejnění dokumentů k řešení problémů při realizaci projektů OP VVV vzniklých v souvislosti se šířením koronaviru a vyhlášením nouzového stavu. PRŮBĚŽNĚ AKTUALIZUJEME. celý text

ostatní | 20. 10. 2020 | Autor: M K
1

Překvapivé simulace: Roušky a respirátory chrání lépe, než byste řekli

Jak pomáhá ochrana obličeje zastavit šíření epidemie? Lépe, než by se na první pohled zdálo. Lidé totiž často zapomínají na to, jak se ochrana v rámci mezilidských interakcí násobí. V interaktivní prezentaci si vyzkoušejte, proč záleží na tom, kolik lidí nosí roušky a respirátory, i na jejich účinnosti. celý text

ostatní | 29. 9. 2020 | Autor: M K
Systém EMA, který vzniká v rámci projektu PPUČ 1

Systém EMA, který vzniká v rámci projektu PPUČ

EMA je katalog otevřených digitálních vzdělávacích zdrojů
a reputační systém v jednom. Sdružuje informace o digitálních vzdělávacích zdrojích (DVZ) s veřejnou/otevřenou licencí, které jsou uloženy na různých portálech a webech, a umožňuje v nich snadno vyhledávat z jednoho místa. Sbírá od uživatelů názory,komentáře a hodnocení DVZ. Pomáhá kvalitním DVZ získat dobrou reputaci a učitelům usnadňuje výběr. celý text

ostatní | 8. 9. 2020 | Autor: M K
Obsah přijímaček na střední by se měl podle ministra změnit. Chystá se i nový předmět 1

Obsah přijímaček na střední by se měl podle ministra změnit. Chystá se i nový předmět

Obsah přijímacích zkoušek na SŠ by se podle ministra školství Roberta Plagy (ANO) měl změnit. Současné testování podle něj neodpovídá tomu, co a jak se učí děti v moderních školách, podoba zkoušek podle něj nutí rodiče ke vzdělávání potomků v placených kurzech. Ministr proto chce otevřít debatu o možných úpravách - pro zlepšení vzdělávacího systému je proměna podoby zkoušek důležitější než diskuse o počtu pokusů na testy, řekl. celý text

ostatní | 30. 6. 2020 | Autor: M K
1

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 14

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 14 celý text

ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+ 1

Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+

SKAV, z. s., byl iniciátorem Memoranda o Partnerství pro vzdělávání 2030+, které 19. 6. 2020 podepsalo sedm významných platforem ve vzdělávání. celý text

ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020 1

Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020

Novinky z oblasti společného vzdělávání | červen 2020 celý text

ostatní | 23. 6. 2020 | Autor: M K
1

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 13

NPI ČR Speciál pro podporu výuky na dálku č. 13 celý text

ostatní | 15. 6. 2020 | Autor: M K
1

Sociálně znevýhodnění a offline žáci – "NÁPADNÍK", jak může škola pomoci, když "něco" nefunguje

ZDARMA-pozvánka na ONLINE seminář/workshop: Sociálně znevýhodnění a offline žáci - "NÁPADNÍK", jak může škola pomoci, když "něco" nefunguje, 23. 6. 2020 (12:00-14:00) celý text

ostatní | 15. 6. 2020 | Autor: M K
Formativní hodnocení 1

Formativní hodnocení

O formativním hodnocení se hodně mluví a píše, co ale vlastně znamená? Spustili jsme k tématu několik aktivit. celý text

ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
1

Informace z projektu PPUČ

Informace z projektu PPUČ celý text

ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
1

12. číslo Speciálu pro podporu výuky na dálku

Také v tomto vydání se věnujeme hodnocení žáků v 2. pololetí tohoto školního roku, ke kterému přinášíme komentovanou vyhlášku MŠMT a webinář vč. rozhovoru z pedagogické praxe. Zajímat Vás může upoutávka na online kurz ke kyberšikaně a vracíme se také k tématu školních družin a zájmového vzdělávání v době epidemie.

Tradičně nechybí ani rubrika ke společnému vzdělávání, aktuální nabídka webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden. celý text

ostatní | 8. 6. 2020 | Autor: M K
Novinky ze šablon 01/2020 1

Novinky ze šablon 01/2020

Novinky ze šablon 01/2020 celý text

ostatní | 28. 5. 2020 | Autor: M K
1

Speciál č.11 na podporu výuky na dálku

V souvislosti s ukončováním školního roku se opět vracíme k tématu hodnocení žáků: přinášíme stanovisko MŠMT, zkušenosti z praxe a také přehled článků a metodik věnovaných formativnímu hodnocení, které jsme v našich Speciálech dosud uveřejnili.

Pozornost tentokrát věnujeme také zájmovému a neformálnímu vzdělávání a prezentujeme zkušenosti a aktivity školních družin a školních klubů, středisek volného času a DDM.

Tradičně přinášíme rubriku ke společnému vzdělávání, aktuální nabídku webinářů NPI ČR a program vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden. celý text

ostatní | 28. 5. 2020 | Autor: M K
iHNed.cz: Po otevření škol vydržím nejdéle tři dny, pak už budu v jiném zařízení, než je škola, říká učitelka 1

iHNed.cz: Po otevření škol vydržím nejdéle tři dny, pak už budu v jiném zařízení, než je škola, říká učitelka

Publikujeme text Martina Ťopka, který shrnuje obavy z toho, jakým způsobem bude možné kombinovat distanční a prezenční formu výuky po částečném znovuotevření škol. Text vyšel 23. dubna na zpravodajském webu iHNed.cz. celý text

ostatní | 2. 5. 2020 | Autor: M K
1

Speciál pro výuku na dálku 7

Speciál pro výuku na dálku 7 celý text

ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Proč ochranný štít místo roušky? 1

Proč ochranný štít místo roušky?

Tuto otázku nám velmi erudovaně a komplexně zodpověděla ředitelka mateřské školy na Praze 10. celý text

ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Vyhláška k hodnocení žáků MŠMT 1

Vyhláška k hodnocení žáků MŠMT

Vyhláška k hodnocení žáků. celý text

ostatní | 28. 4. 2020 | Autor: M K
Šance pro Tebe žádá veřejnost o materiální podporu pro rodiny v nouzi 1

Šance pro Tebe žádá veřejnost o materiální podporu pro rodiny v nouzi

Současná krize v souvislosti s pandemií koronaviru dopadá na řadu občanů Česka, na ty sociálně slabé obzvlášť. celý text

ostatní | 23. 4. 2020 | Autor: M K
Do školy v sedmi, žádné známky a úkoly. 11 věcí, které dělají Finové jinak a líp 1

Do školy v sedmi, žádné známky a úkoly. 11 věcí, které dělají Finové jinak a líp

Finsko je na světové špičce ve vzdělávání. Jeho školský systém obdivuje celý svět. Točí se o něm dokumentární filmy, o jeho výsledcích se diskutuje na odborných konferencích. K Finsku, které nemá tak štědré finanční zdroje jako ostatní skandinávské země, vzhlížejí i progresivnější kritici českého vzdělávacího systému. Zásadní asi je, že finský školský zázrak způsobili sami učitelé a ředitelé tamních škol – politici jim k tomu „jenom“ poskytli zázemí tím, že neškodili. celý text

ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
„Peďák“ nemají, přesto budou před tabulí. Noví učitelé musí sázet i na moderní technologie 1

„Peďák“ nemají, přesto budou před tabulí. Noví učitelé musí sázet i na moderní technologie

Jak udělat školy takové, aby v nich děti výuka bavila a zároveň z nich vycházely co nejlépe připravené pro život? Základem jsou kvalitní učitelé. A třeba i takoví, kteří nevystudovali pedagogickou fakultu. Zaměřila se na ně organizace Učitel naživo, která na učitelskou profesi připravuje ty, kteří se sice věnují jinému oboru, ale v učitelství vidí svoji budoucnost. Velký prostor při jejich povinném vzdělávání dostávají i digitální technologie. celý text

ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
Co se děje, když je ve třídě pět romských dětí? Do Česka se potichu vrací segregace 1

Co se děje, když je ve třídě pět romských dětí? Do Česka se potichu vrací segregace

V 70 českých základních školách studuje nadpoloviční většina romských žáků, na 13 z nich je podíl dokonce vyšší než 90 procent. celý text

ostatní | 18. 11. 2019 | Autor: M K
Jak bylo ve škole, co jste měli k obědu? Komunikace s dětmi vázne kvůli namyšleným dospělým, říká doktorka Pekařová 1

Jak bylo ve škole, co jste měli k obědu? Komunikace s dětmi vázne kvůli namyšleným dospělým, říká doktorka Pekařová

Lidé se o výchovu dost zajímají. Ale spíš jenom teoreticky. Praxe tomu podle doktorky Lidmily Pekařové úplně neodpovídá.

„Projev vůči dětem bývá uspěchaný. Dominuje namyšlenost dospělých. Přece dítě všemu musí rozumět stejně jako oni. A když nerozumí, zlobí se na něj, že nechápe,“ popisuje svou zkušenost. celý text

ostatní | 18. 10. 2019 | Autor: M K
1

Třetina učitelů tápe v sexuální výchově. Jako pomůcky volí okurky a banány

Děti přemítají o významu antikoncepce, používání kondomu, menstruačním cyklu žen nebo prevenci proti pohlavním chorobám. Sexuální výchova byla na školách léta tabu, někteří ministři o její výuce nechtěli slyšet a dodnes se neučí ideálně. „Nejméně třetina pedagogů není k výuce sexuální výchovy vhodná,“ říká sexuolog Radim Uzel.
celý text

ostatní | 18. 10. 2019 | Autor: M K
první předchozí
ze 7
poslední