Obsah

Lišejníky i selhání ministerstva. Co spojuje rámcové vzdělávací programy?

Typ: ostatní
RVPStovky teoretických požadavků na žáky, nereálná očekávání a rozčarování učitelé – právě tak by se daly popsat rámcové vzdělávací programy (RVP). Unikátní dokumenty, které říkají žákům, co by měli umět, a učitelům, co by měli učit. Realitu ale neformují papíry, nýbrž zcela jiné okolnosti. Žáci tak umí nejlépe především to, co potřebují k přijímacím zkouškám a maturitě a učitele zase drtí hodinové dotace jejich předmětů, které nakonec nejvíc ovlivňují to, co se žáci dozvědí.

 

Kdyby všichni žáci na konci deváté třídy uměli vše (nebo alespoň polovinu) z toho, co po nich RVP žádá, měli bychom za chvíli stát plný intelektuálních superhrdinů s mnoha důležitými superschopnostmi. Nejenže by zvládli „charakterizovat příčiny, průběh a důsledky husitského hnutí“, ale také by uměli „aplikovat poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů“ a sem tam by si odskočili k „objasnění funkce dvou organismů ve stélce lišejníků“. A během toho všeho by „poznávali smysl a cíl učení“.

Více zde: http://student.e15.cz/agora/lisejniky-i-selhani-ministerstva-co-spojuje-ramcove-vzdelavaci-programy-1329298


Vytvořeno: 4. 4. 2017
Poslední aktualizace: 19. 4. 2017 23:39
Autor: Správce Webu